2004

Pravažiuotos šalys: Lenkija – Vokietija – Šveicarija – Prancūzija – Monakas – Italija – Austrija - Čekija.

 

Aplankyti miestai ir vietovės: Berlynas, Reino kriokliai, Liucerna, Anesy, Napoleono kelias, Antibai, Nica, Monakas, Verona, Venecija, Praha.

 

Kelionės trukmė - 10 dienų, nuvažiuota - 5 200 km, kelionės biudžetas ~ 5000 Lt.

 

Automobilis – Audi 80 (bulka) 2.0L, benzinas, automatas.

 

Ekipažas - du suaugę ir du vaikai 12 ir 16 m

 

Tai buvo pirmoji mūsų šeimos kelionė po Vakarų Europą. Apie ją pradėjome mąstyti dar pavasarį, bet apytikslį maršrutą suplanavom likus porai savaičių iki išvykimo. Tik Napoleono kelio mūsų planuose nebuvo, nes apie jį iki tol nebuvome girdėję. Nakvynes, dėl lėšų taupymo, planavome kempinguose, tad teko įsigyti keturvietę palapinę, pripučiamų čiužinių ir miegmaišių. Na ir kaip gi be maisto – rūkyti kumpiai, dešros, sausos sriubos, kava, džiovinti vaisiai ir t.t. buvo pradėti pirkti likus 2 dienoms iki išvykimo. Kai iš vakaro visi ruošiami vežtis daiktai buvo sukrauti hole, tai iš pradžių pagalvojau, kad šeimyna nėra mačiusi „bulkos“ bagažinės. Paprašiau dar kartą gerai pasvarstyti be ko galima apseiti kelionėje. Deja buvo atsisakyta tik keletas smulkmenų. Vėliau paaiškėjo, kad „bulkos“ bagažinė yra kur kas talpesnė, nei aš maniau, todėl tik dalį maisto ir gėrimų teko paiimti į saloną.

 

1 diena. Liepos 19

Kaunas - Berlynas, 970 km. 5.00 – 19.00val.

žemėlapis

Iš Kauno išvažiuojame ankstų šeštadienio rytą. Laukia ilgas kelias per Lenkiją. Gerai tik tiek, kad lenkai dar miega, furų irgi dar nedaug, todėl net miesteliuose lekiam 80 - 90 km/h greičiu. Tiesa, tarp Augustowo ir Lomžos pakliūnam į kelis kelio remonto ruožus, tenka kantriai laukti kol užsidegs žalias šviesaforas. Užtai nuo Lodzės iki Poznanės gera autostrada, tik deja mokama, tris kartus tenka sumokėti po 11 zlotų. Kelionė per Lenkiją, įskaitant 3 – 4 sustojimus, trunka lygiai 12 val. Dar porą valandų kelio ir mes jau Berlyne, rakiname buto, kurį išsinuomavome iš bendradarbio pažįstamo, duris. Apsitvarkę daiktus, dar išeiname pasižvalgyti po vietinį rajoną, tačiau nuovargis daro savo, todėl nusprendžiame grįšti atgal, o visą kitą dieną skirti ekskursijai po Berlyną.

 

2 diena. Liepos 20

8 val. ryto pėstute, su žemėlapiu rankose, patraukiame link Berlyno centro, iki kurio geras pusvalandis kelio. Pagrindinė lankytina vieta Berlyne be abejo Reichstagas. Kad į jį patektume, atstovime ilgą eilę ~ 1 val. Įėjus patikrinimas griežtesnis nei oro uoste, turi viską iškraustyti ir iš rankinių, ir iš kišenių, bet užtai nemokamas. Įėjus į vidų, didžiulis liftas pakelia ant Reichstago stogo, nuo kurios atsiveria visa Berlyno panorama. Pasivaikštome po stiklinį kupolą, spiraliniais laiptais pakylame į patį jo viršų, apžiūrime apačioje veikiančią Reichstago istorijos foto parodą. Vėliau ekskursija po kitas įžymias Berlyno vietas: pagrindinis miesto simbolis - Brandenburgo vartai, senovinių pastatų apsupta puiki gatvė “Unter den Linden”(“Po liepomis”), Aleksandro aikštė, garsioji karalienės Šarlotės pilis, Potsdamo aikštė, kurioje iškilę tarptautinių įstaigų dangoraižiai. Vakare, vos bepavilkdami kojas, sėdame į metro ir grįžtame į išsinuomotą butą.

 

3 diena. Liepos 21

Berlynas Reino kriokliai (Šveicarija), 850 km. 8.00 – 17.00val.

žemėlapis

Keliamės 7 val. ryto, papusryčiaujame ir susikrovę daiktus, vykstame link kito mūsų kelionės tikslo – Reino krioklių. Kelionė autobanu nuobodi, o didelis greitis vargina, tad kas porą valandų stabtelime pailsėti ar užkąsti. Vokietijos pietuose išsukame iš autobano, kad pasižvalgytume po Vokietijos miestelius ir gyvenvietes. Visur švaru, tvarkinga, keliukai lygūs, namukai sutvarkyti, išdažyti, ant palangių žydi gėlės. Šveicarijos pasienyje pasieniečiai praleidžia nestabdydami. Pakeliui pilna rodyklių „RHEINFALL“, todėl klaidžioti netenka. Pasistatome Audi į mokamą stovėjimo aikštelę ir traukiame link krioklio. Įėjimo mokestis simbolinis: suaugusiems - 1 CHF , vaikams iki 16 m - nemokamai. Krioklį galima apžiūrėti iš kelių apžvalgos aikštelių, o viena iš jų yra taip arti, kad atrodo vandenį gali ranka pasiekti. Reino kriokliai yra vandeningiausi kriokliai Europoje. Nusifotografuojame, nusiperkame suvenyrų ir važiuojame į už 23 km Flaach miestelyje esantį kempingą. Deja randame užrakintus vartus. Pasirodo administratorius dirba tik iki 20 val. ir jau išėjęs namo. Pavėluojame lygiai pusvalandį. Prie kempingo vartų ant asfalto palapinės gi nestatysi, o ir mašinoje keturiese nepamiegosi. Štai ir pirmieji nesklandumai, ir pamoka ateičiai, kad nakvyne reikia pradėti rūpintis anksčiau – bent jau nuo kokios 18 val. Nieko nelieka, tik vykti tolyn ir tikėtis, kad pavyks surasti kitą kempingą, ar kokį nors viešbutuką. Siauru asfaltuotu keliuku važiuojame vaizdingais Šveicarijos slėniais su pavieniais namukais. Po 20 min, prieš pat Kaiserstuhl gyvenvietę, privažiuojame privatų Familie Böhler viešbutuką http://www.hotel-kreuz-kaiserstuhl.ch/ . Mums labai pasiseka – gauname jaukų trivietį kambarį. Tiesa dušai ir tualetai bendri, bet visur švaru, tvarkinga, o svarbiausia yra nakvynė. Už ją ir pusryčius keturiems sumokame 120 CHF.

 

4 diena. Liepos 22

Reino kriokliai – Liucerna - Annecy, 450 km

žemėlapis

Gerai išsimiegoję ir sočiai papusryčiavę, apie 8 val. išvažiuojame į Liucerną. Pats miestas yra kalnų apsuptyje, ežero pakrantėje ir be galo gražus ir tvarkingas. Matyt ne veltui sakoma, kad tai gražiausias Šveicarijos miestas. Toliau pažintis su senamiesčiu: Vyno ir Grūdų aikštės, Rotušė, Keturių Kantonų ežeras, miesto simboliai - seniausias Europoje medinis Koplyčios tiltas, Malūnų tiltas. Norisi valandų valandas vaikščioti po jį ir akis vis ras kuo stebėtis ir grožėtis. Deja dėl laiko stokos, nepasikeliame į Pilatus kalną, bet tegul tai lieka ateities kelionėms. Apie pietus. išvykstame link Prancūzijos. Kelionė vaizdingu Ementalio slėniu per Šveicarijos Alpes. Į pavakarę atvykstame į kurortinį Prancūzijos miestelį Annecy, esantį prie to paties pavadinimo ežero. Užsukę į pakeliui pasitaikiusį autoservisą pasiklausti kelio, nemokamai gauname lankstinuką su smulkiu Annecy žemėlapiu, tad klaidžioti netenka. Piko metas, gatvės pilnos motorolerių ir automobilių, oro temperatūra 27C. Netrukus važiuojame Albertville gatve, kuri vingiuoja palei visą ežero pakrantę (~16km). Kairėje pusėje – ežeras, dešinėje – Alpės. Iš abiejų gatvės pusių daugybė viešbutukų ir nedidelių kempingų. Į vieną iš jų ir pasukame. Kempingas 3*, kaina vienai parai - 35€. Kalno papėdėje (iki kalno pradžios ne daugiau 200 m) statome palapinę. Kalnai taip arti ir tokie didingi, kad net kvapą gniaužia. Susitvarkę daiktus ir pavakarieniavę, einame pasivaikščioti prie ežero. Annecy ežeras, apsuptas Alpių kalnų, kurių viršūnės siekia net 1200m, laikomas vienas švariausių Europoje. Vaizdai tokie nuostabūs, kad nei žodžiais, nei nuotraukomis to neperteiksi.

 

5 diena. Liepos 23

Annecy – Napoleono kelias - Antibai, 470 km. 8.00 – 17.00val

žemėlapis

Šios dienos tikslas - pasiekti Viduržemio jūros pakrantę ir susirasti nakvynę kur nors netoli Nicos. Nepaprastai vaizdingu Alpių Paclet kalnų masyvo (3560m) Allues slėniu važiuojame į Albertvilį. Allues, Saint Bon it Belleville slėniai tarpusavyje sujungti keltuvais ir sudaro didžiausią pasaulyje slidinėjimo regioną Les 3 Vallees. Regione yra net 328 slidinėjimo trasos. Už Albervilio sukame į greitkelį. Važiavimas jais Prancūzijoje yra mokamas. Už 82 km atkarpą (Albervilis-Grenoblis), sumokame 7,30€. Įvažiavę į Grenoblį stojame pirmoje pasitaikiusioje degalinėje ir nusiperkame miesto žemėlapį. Per 4 dienas baigėsi beveik visos maisto atsargos, taigi turime surasti kokį nors prekybos centrą. Pas degalinės operatorių, visai nešnekantį angliškai, išsiaiškiname, kad artimiausias supermarketas yra visai netoli. Važiuojame jo nurodyta kryptimi, bet netikėtai išvažiuojame iš miesto ir pakliūname į tą patį mokamą kelią, kuriuo atvažiavome. Visa laimė, kad greitai randame, kur apsisukti, tad šis pasivažinėjimas kainuoja tik 1 €. Dar kartą stojame toje pačioje kolonėlėje ir pas prancūzą, kuris savitarnos plovykloje plaunasi mašiną, vėl klausiame kelio. Mums pasiseka, nes šis maloniai pasisiūlo palydėti. Apsiprekinę Carrefour supermarkete (maisto produktų kainos eurais, panašiai, kaip pas mus litais, bet vynai - pigūs) svarstome, kuriuo iš trijų galimų maršrutų vykti link Nicos: važiuoti greitkeliu per Valensiją - gaunasi didžiulis lankas, o ir keliai kainuotų labai brangiai, važiuoti per Gapą ir sukti į greitkelį per Aix-en-Provence, vėl gi nemažas lankas. Galiausiai pasirenkame trumpiausią (325 km), mums visai nežinomą, Napoleono kelią.

Maždaug 40 km už Grenoblio, pravažiavus miestelį La Mure, kelias pradeda vis daugiau vingiuoti. Kartais pakylame net į 1000 m aukštį, o po to vėl leidžiamės į slėnius. Kai kuriose vietose kelias sukasi 180° kampu ir tokių posūkių būna po kelis iš karto. Tokiu keliu greitai nepavažiuosi, o ir lėkti nėra kur, reikia gėrėtis įspūdinga gamta. Tik vairuotojui nėra kada grožėtis kalnais, reikalinga nuolatinė koncentracija, todėl kas 1 – 2 valandas darome sustojimus aikštelėse, pailsime, pavalgome pasigrožime kalnais. Beja, Napoleono kelyje nesutikome nei vieno keleivinio ar turistinio autobuso. Tik grįžę namo, po kiek laiko, sužinojome, kad keleiviniams autobusams važiuoti šiuo keliu yra draudžiama. 325 km ilgio Napoleono kelią įveikiam maždaug per 8 val. ir apie 17 val. pasiekiam Antibus - kurortinį miestelį Prancūzų Rivjeroje. Įsikuriam nedideliame 3* kempinge 50 m nuo Viduržemio jūros kranto. Vandens temperatūra apie 25C, tad lįsti iš vandens visai nesinori. Tik pliažas labai akmenuotas, basam paeiti beveik neįmanoma. Vakarojant dar pasivaikštom pakrante, vėliau poilsis.

 

6 diena. Liepos 24

Antibai – Nica – Monakas – Gardos ežeras, 480 km.

žemėlapis

Po vakarykštės sunkios, bet įspūdingos kelionės Napoleono keliu, atsikeliame gerai pailsėję. Pusryčiai, daiktų pakavimas ir vėl į kelionę. Šios dienos planas – apžiūrėti Nicą, Monaką ir susirasti nakvynę, kur nors prie Gardos ežero Italijoje. Taigi ryte keliuku, vingiuojančiu Žydrąja pakrante, paliekame Antibus. Miesteliai taip glaudžiai nusėję šį Viduržemio jūros krantą, kad dažnai nė nesupranti, kur baigiasi vienas ir prasideda kitas. Iki Nicos tik 20 km. Rytas pakankamai ankstyvas, tad nesunkiai randame kur pastatyti automobilį. Vaikštome siauromis, dar tuščiomis senamiesčio gatvelėmis. Nicos senamiestis nuostabus: mažyčiai antikvariatai, kavinukės su lauko terasomis, mažos krautuvėlės, madingų drabužių parduotuvės. Susipažinus su senamiesčiu grįžtam į įžymiąją Nicos krantinę Promenade des Anglais. Jos ilgis yra apie 7 km ir tai mėgstama laisvalaikio pasivaikščiojimų vieta. Kaip ir Antibuose paplūdimys čia labai akmenuotas ir siauras, tuoj už jo eina krantinė ir judri gatvė, kurios kitoje pusėje - brangūs viešbučiai. Dar toliau prasideda statūs, namų nusėti šlaitai. Sėdame į mašiną, siauromis senamiesčio gatvelėmis, pakylame į kalną ir, pasigėrėję raudonais miesto stogais ir mėlyna jūra, atsisveikiname su Nica.

Atvažiavę į Monaką,pirmiausiai ieškome vietos, kur pastatyti automobilį. Surandame požeminę parkavimo aikštelę su keliomis laisvomis vietomis 5-tame aukšte po žeme (ko gero dar nepaskutiniame). Liftu pakylame į miestą. Monako kraštovaizdis labai įspūdingas: nuostabi gamta, modernios vilos ir restoranai, sodai, įrengti tiesiog ant stogų, įlankoje sūpuojasi ištaigingos jachtos. Vaikščiojame po išblizgintas gatveles, iš išorės apžiūrim garsųjį Monte Karlo kazino, Princo rūmus, prabangias aukštosios mados ir garsiausių pasaulio firmų juvelyrines parduotuves. Užsukę į kelias suvenyrų parduotuves, prisiperkam tušinukų, raktų pakabukų ir kitokių suvenyrų. Monako teritorija labai maža, tad ją beveik visą apvaikštome pėsčiomis. Čia yra tikrai daug lankytinų vietų: egzotiškas sodas su kaktusais, Okeanografijos muziejus-akvariumas, Napoleono muziejus, Monako katedra. Deja daug ko šioje kelionėje mes neapžiūrėjome, o grįžę namo supratome, kaip svarbu kruopščiai planuoti keliones ir susirinkti kuo daugiau informacijos apie lankytinus objektus, pavyzdžiui ekskursijoms po Grasse, Kanus, Antibus, Nica ir Monaką reiktų skirti 2 – 3 dienas. Ką gi po kelių metų mes čia tikrai sugrįšim ir aplankysim tai ko neapžiūrėjome šioje kelionėje.

Po pietų iš Monako sukame į mokamus Italijos greitkelius, nes iki Gardos apie 400 km, o dar ir nakvynę reikia susirasti. Tik tuneliai trukdo gėrėtis vaizdais – nespėjame išvažiuoti iš vieno tunelio, kai jau vėl lendame į kitą: 400 - 600 m ilgio tunelis, paskui 500 – 1000 m tarpas ir vėl tunelis. Vakarop pasiekiame Gardos ežerą. Apsistojame 4* San Francesco kempinge (www.campingsanfrancesco.it). Nakvynė nepigi – už vietą sumokame 50€. Kiek nustebina italės, kurios formindamos dokumentus, pradeda viena kitos klausinėti, kur yra ta Lietuva – Azijoje ar Europoje. Kempingas atitinka aukščiausius tarptautinius standartus. Čia yra viskas: restoranas, picerija, kavinė, parduotuvė, atviras didžiulis lauko baseinas, dušai, skalbimo mašinos ir t.t.. Turistai daugiausiai iš Prancūzijos, Anglijos, Belgijos. Daugybė kemperių ir tik viena kita palapinė. Besileidžiant saulei, dar spėjame išsimaudyti ežere, po to pavakarieniaujame ir poilsis.

 

7 diena. Liepos 25

Gardos ežeras – Verona – Venecija.

žemėlapis

Ryte atvykstame į Veroną. Nenuostabu, kad šis miestas vadinamas meilės miestu. Turbūt neatsitiktinai būtent čia gimė šimtmečius pasakojamos legendinės meilės istorijos. Senamiestyje išlikę daug puikių romėnų architektūros pastatų. Atrodo, kad po šį miestą iki šiol sklando Romeo ir Džuljetos meilės paskleista aura. Taip nuteikia ir Džuljetos namas su balkonėliu. Pasakojama, kad būtent į jį lipdavęs Romeo. Viduramžiais susiformavusios aikštės, puoštos kolonomis ir fontanais, pirmame amžiuje pastatytas Arenos amfiteatras – trečias pagal dydį po Romos ir Neapolio. Senovėje čia vykdavo gladiatorių kovos, o šiais laikais garsiausios operos ir koncertai, buvęs antikinis forumas – Erbės aikštė, Šv. Morkaus kolona, Sinjorijos aikštė ir kt.

Apie pietus atvykstame į Veneciją. Automobilį paliekame daugiaaukštėje parkavimo aikštelėje (dienai apie 20 eurų). Jau prie išėjimo iš jos keli italai už 30 eurų siūlosi vandens taksi mus nugabenti į miestą ant vandens. Kadangi visiškai nesiorientuojame kainose, tai nesiderame ir einame prie prieplaukos. Į nedidelį motorinį laivelį susėdame šešiese ir išplaukiame. Po kelių minučių išvystame pirmuosius Venecijos kanalus, apgaubtus tilteliais, pro šalį plaukiančias įvairiausias vandens transporto priemones (nuo paprastų, irklinių valtelių iki milžiniškų kruizinių laivų didžiajame kanale). Išsilaipinę beveik pačiame centre, aplankome žymiausius Venecijos objektus – San Marco aikštę, pilną balandžių ir retsykiais apsemiamą vandens, Didikų rūmus, pasivaikštome siaurų gatvelių labirintais, tilteliais, kartais netikėtai prieiname akligatvį – gatvelė atsiremia į kanalą (nors šok ir plauk). Nuošaliau kanalai siauresni, o ant statinių ryškesnės laiko ir vandens žymės. Beveik pusdienį praleidę Venecijoje, vandens maršrutiniu autobusu grįžtame prie automobilio. Prasideda kelionė atgal į namus. Be abejo ji visada būna ne tokia entuziastinga, kaip kelionė į priekį. Be to dar ir visą kelionę negailestingai švietusi Saulė pasislėpia už debesų. Veneciją paliekame jau lynojant, o kol pasiekiame Austriją visiškai sutemsta. Lietus pliaupia kaip iš kibiro. Tokiu oru, net ir dieną nelabai paieškosi nakvynės, tad tęsiame kelionę Austrijos autobanais. Apie 2 val. nakties vis dėlto sustojame degalinėje ir mašinoje nusnūstame iki paryčiui.

 

8 diena. Liepos 26

Tęsiame kelionę per Austriją ir Čekiją. Prieš pietus atvykstame į Prahą. Ekskursija po senamiestį, Karlo tiltas. Deja, aplankius tokius nuostabius miestus kaip Berlynas, Liucerna ar Verona, Praha kažkaip įspūdžio nepadaro. Gal kelionę reikėjo pradėti nuo Prahos, arba čia atvažiuoti, kai išblės šios kelionės įspūdžiai. Žodžiu „užsidedame pliusą", kad buvome ir išvažiuojame. Vakarojant pasiekiame Lenkiją. Pakelės motelyje susirandame nebrangią nakvynę. Poilsis.

 

9 diena. Liepos 27

Kelionė per Lenkiją, vakare grįžtame namo.

Reichstagas
Reichstagas
Reichstagas
Berlynas
Reino kriokliai
Liucerna
Napoleono kelias
Monakas
Monakas
Monakas, Princo rūmai
Monakas
Monakas
Verona. Siena su šiuolaikinių meilės prisipažinimų laiškeliais
Verona. Džiuljetos balkonas
Verona
Verona
Veronos arena
Venecija
Venecija
Venecija
Venecija
Venecija
Venecija
Venecija
Venecija
Venecija
Austrija
Praha
Praha

www.sistemika.lt inoxa.lt