2007

Pravažiuotos šalys: Lenkija – Slovakija – Vengrija – Kroatija – Juodkalnija – Slovėnija – Austrija

 

Aplankyti miestai ir vietovės: Krokuva, Budapeštas, Balatono ežeras, Zagrebas, Plitvicos nacionalinis ežerų parkas, Zadaras, Dubrovnikas, Makarska, Splitas, Trogiras, Šibenikas, Postojnos urvai, Pula, Ptuj terminių vandenų baseinai.

 

Kelionės trukmė – 11 dienų, nuvažiuota - 5500 km, biudžetas ~ 5000 Lt

 

Automobilis – Audi 100 C4, 2.5 TDI, universalas

 

Šiemet nusprendėme surengti pažintinę kelionę po Kroatiją, o jei viskas gerai sektųsi, tai  gal dar užsukti ir į  Juodkalnijos Dormitoro nacionalinį parką. Jau turėjome patirties, kad keliones reikia kiek įmanoma tiksliau planuoti, pasižymėti lankytinas vietas, todėl nusipirkome DK Travel Guides knygą "Kroatija" ir smulkų šios šalies žemėlapį.  Ir nors šioje kelionėje jau turėjom GPS navigaciją, bet kelių padengimas buvo labai silpnas, todėl žemėlapis mums labai pagelbėjo.

 

Šį kartą automobilio bagažinė leido be didesnių problemų susikrauti visus, 4-iems asmenims reikalingus daiktus: palapinė, pripučiami čiužiniai, miegmaišiai, maistas, vanduo ir net automobilinis šaldytuvas. Pirmoji suplanuota nakvynė - Krokuvoje. Internete susiradome, kad Lenkijos universitetai vasaros metu nuomoja kambarius studentų bendrabučiuose. Krokuva - universitetinis miestas, čia yra apie 10 aukštųjų mokyklų, atitinkamai daug ir studentų bendrabučių. Internete buvo paskelbta, kad yra laisvų kambarių, todėl išankstinės rezervacijos nedarėme, užsirašėme tik kelių universitetų adresus.

 

1 diena. Liepos 15

Kaunas – Krokuva, 700 km, 6.00 – 17.00 val.

Žemėlapis

 

Iš Kauno išvažiuojame dar prieš patekant saulei - 6 val. ryto. Lietuvą paliekame su gana vėsiais orais – visą savaitę oro temperatūra nepakildavo aukščiau 20ºC. Ilgas ir nuobodus kelias per Lenkiją. Varšuvą apvažiuojame aplinkeliais ir gal būt sutaupome kokį pusvalandį. Nuo Varšuvos į pietus keliai žymiai gerėja. Padarę porą trumpų sustojimų poilsiui ir pavalgymui, Krokuvą pasiekiame 17 val. Jaučiasi, kad atvažiavome į pietus – lauke 27 ºC šilumos. Pirmiausiai važiuojame užsirezervuoti kambarius. Nakvynei mes pasirinkome Krokuvos Kalnakasybos ir Metalurgijos universiteto studentų bendrabutį, kuris yra visai netoli centro (adresas: 30 Mickiewicza Av.) Priėmime dokumentų forminimas užtrunka apie 5 min. Už du dviviečius kambarius sumokame 90 zlotų. Susirenkame iš mašinos mantą ir einame apžiūrėti kambarių. Ką gi įspūdis visai neblogas – kambariai tvarkingi. Galima sakyti, kad tai nedidelis dviejų kambarių butas su dušu ir šaldytuvu, tik kad virtuvės ir TV nėra. Ypač pravertė šaldytuvas, nes galėjome būti ramūs dėl maisto atsargų. Beje, automobilinis šaldytuvas šaldė irgi visai neblogai, t.y. tiek kiek parašyta instrukcijoje -  apie 15 laipsnių žemiau aplinkos temperatūros. Dabar jau aišku, kad grįžtant atgal, kitos nakvynės vietos ieškoti nereikės – labai priimtina kaina už tvarkingus kambarius. Šiek tiek užkandę einame pasižvalgyti po istorinį senamiestį, kuris įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldą ir be abejo apžiūrėti žymiąją Vavelio pilį.

 

 

2 diena. Liepos 16

Krokuva – Budapeštas – Balatono ežeras – Nagykanizsa, 600 km, 7.00 – 19.00 val.

Žemėlapis

 

Keliamės anksti - apie 6.30 val.  Šios dienos tikslas pasiekti Kroatiją arba bent jau kur nors netoli jos apsistoti nakvynei. Dušas, pusryčiai ir 7 val. jau startuojame. Maršrutas driekiasi vaizdingomis Zakopanės ir Tatrų kalnų apylinkėmis. Prie sienos su Slovakija nusiperkame vinietę ir klijuojame ant stiklo. Šią šalį pravažiuojame nesustodami. Įvažiuojant į Vengriją vėl perkame vinietę. Apie 13 val., įveikę 400 km, pasiekiame Vengrijos sostinę – Budapeštą. Jau priemiesčiuose pakliūname į devinto pagal dydį (1,7 mln. gyventojų) Europos Sąjungoje miesto kamščius. Automobilio termometras rodo, kad lauke 35ºC karščio, bet automobilyje veikia kondicionierius ir pradedam galvoti, kad termometras nugrybavo. Nors miesto architektūra ir labai graži, tačiau mūsų kelionės tikslas vis tik yra Kroatija, todėl daug laiko Budapeštui skirti negalime. Centre susirandame mokamą automobilių aikštelę ir einame pasižiūrėti vieno iš labiausiai lankomų Vengrijos objektų – Parlamento rūmų (Hungarian Parliament). Tai tikrai įspūdingas statinys: antras pagal dydį Europoje parlamento pastatas, vienas iš aukščiausių pastatų Budapešte (96 m), jame yra 691 kambarys (tame tarpe daugiau kaip 200 ofisų). Šio pastato interjerui buvo panaudota apie pusę milijono brangakmenių ir 40 kg aukso. Esant tokiam karščiui didelio noro slampinėti po miestą nėra, todėl nusprenžiame vykti toliau. Išvažiuojant iš miesto iš karto nepavyksta pataikyti į reikiamą kelią, mieste daug naujai įrengtų žiedinių sankryžų, o GPS vis nespėja susiorientuoti arba rodo, kad važiuojame bekele. Už geros valandos pasiekiame Balatono ežerą, kuris nusidriekia per šalį 77 km, o vidutinis jo gylis tesiekia 3 m. Prie Zamardi kurorto Išsukame iš greitkelio, kad pamatyti patį ežerą. Mašiną pasistatome už kokių 200 m nuo pakrantės (eismas ribojamas) ir einam pėstute kartu su grupele poilsiautojų. Taip patenkame į patį pliažią. Pasiekus ežerą nustebino nelabai malonus užsistovėjusio vandens kvapas, o ir pats ežero vanduo nebuvo toks skaidrus, kaip kad rašoma turistiniuose giduose. Gal ir neblogai būtų įšokti į vandenį atsigaivinti, bet važiuoti automobilyje, kai veikia kondicionierius, klausytis patinkančios muzikos ir dairytis  į supantį peizažą irgi ne pats blogiausias užsiėmimas. Taigi, šiek tiek pabraidžioję po Balatoną ir padarę keletą foto šokam į automobilį ir į trasą. Apie 19 val. pasiekiame Nagykanizsa, miestelį esantį tik 20 km nuo Kroatijos. Vis tik šiandien vien kelyje išbuvome 8 val. todėl reikia stoti poilsiui. Apsistojame pačiame centre esančiame Hotel Central*** Nagykanizsa viešbutyje. Už du dviviečius kambarius su pusryčiais sumokame 100€. Ko labiausiai trūko viešbučio kambariuose – tai šaldytuvo susidėti maisto produktams iš automobilinio šaldytuvo, kurio įjungti į 220V tinklą neturėjome galimybės. Truputį apsitvarkę ir užkandę, dar kokiai valandžiukei einame pasivaikščioti po senamiestį. 

 

3 diena. Liepos 17

Nagykanizsa – Zagrebas – Plitvicos ežerų parkas, 300 km.

Žemėlapis

 

Širyt, apie 6 val.  mus pažadina prvažiuojančių čioperių garsai. Ką gi keliamės. 7.00 val. pusryčiai viešbučio kavinėje – kepta kiaušinienė su kumpiu ir bandelės su kava, sultimis, bei arbata. Kadangi Kroatija ne ES narė, pasienyje patikrina dokumentus, bet šis formalumas trunka tik keliolika sekundžių ir štai mes jau Kroatijoje. Tai šalis pasižyminti dideliu kraštovaizdžio ir architektūros margumu: rytuose - lygumos ir plačios upės, Adrijos jūros pakrantė – kalnai, raižyti krantai ir daugybė salų.  Po 1,5 val. kelionės moderniu Kroatijos greitkeliu atvykstame į Zagrebą – miestą, kuriame susitinka rytų ir vakarų Europa. Miestas yra padalytas į du didelius rajonus: senamiestį (Aukštutinis miestas), kuriam priklauso du ant kalvų išsidėstę rajonai ir modernus rajonas (Žemutinis miestas) lygumoje. Senamiestyje įsikūrę pagrindiniai šalies politikos ir kultūros centrai: Prezidentūra, Parlamentas, ministerijos. Pasiėmę DK leidyklos gidą „Kroatija“ į rankas vaikštome ir apžiūrinėjame Zagrebo lankytinas vietas: Šv. Kotrynos katedra, Parlamento pastatas, Šv. Pranciškaus bažnyčia, Švč. Marijos bažnyčia, Akmens vartai, Šv. Morkaus bažnyčia ir be abejo garsiausią miesto paminklą – Šv. Stepono katedrą. Šis leidinys mums labai padėjo visos kelionės po Kroatiją metu. Jame labai išsamiai surašytos visos lankytinos vietos, pateikti žemėlapiai su maršrutais, aprašyta objektų istorija ir t.t. Apžvalginei ekskursijai po Zagrebo senamiestį skiriame apie 2 val. 11 val. išvykstame link Plitvicos ežerų nacionalinio parko. Po 30 min važiavimo autostrada sukame į Karlovaką. Artėjant prie Plitvicos ežerų, keliai siaurėja, tampa labiau vingiuoti - kylame į Plitvicos plynaukštę, esančią tarp trijų kalnų: Ličkos Plješevica (1640m), Mala Kapela (1280m) ir Medveđak (884m). 13 val. pasiekiame draustinį. Automobilio parkavimas – 7 kunos/h (3,20Lt/val.), bilietas į parką suaugusiam – 110 kunų (51 Lt), studentui – 80 kunų, vaikams (7-18 metų) 55 kunos, iki 7 metų - nemokamai. Yra keturi maršrutai, kurie skiriasi laiko trukme ir žinoma maršruto ilgiu:  (A) 2-3 val., (B) 3-4 val., (C) 4-6 val., (K) 6-8 val. Analogiški maršrutai, tik kitos raidės yra iš kitos, toliau esančios, starto aikštelės: (E) 2-3 val., (F) 3-4 val., (H) 4-6 val., (K) 6-8 val. Bilietų kainos nuo maršrutų ilgio nepriklauso, taigi mes pasirenkame (C) 4-6 val.  maršrutą. WC matėme tik pradiniame maršruto taške, taigi neužmirškite suvaikščioti. Taip pat neužmirškite pasiimti mineralinio vandens, nes parko teritorijoje jo kaina apie 20 Lt už 1,5l butelį. Elektriniu autobusu važiuojame iki takų pradžios. Po to elektra varomu laiveliu plaukiame į kitą krantą nuo kur ir prasideda mūsų maršrutas.  Būnant Kroatijoje neaplankyti Plitvicos ežerų, tai tas pats kas ir nebūti Kroatijoje. Tai vienas gražiausių gamtos kūrinių Europoje. Parke tyvuliuoja 16 ežerų krenta įspūdingi kriokliai, o turistų takai vingiuoja tarp miškų ir stačių skardžių.

Maršrutą užbaigiame likus pusvalandžiui iki parko uždarymo - 19.30 val. Reikia skubėti ieškoti nakvynės. Pavažiavus gal porą km už parko ribos po kairę pusę pamatome kelis namus ir didžiulį užrašą “Zimmer” (vokiškai kambariai). Tai puiki alternatyva viešbučiui. Mums pasiseka, nes yra laisvų kambarių. Už du kambarius su dušu ir šaldytuvu sumokame 50€. Ir toliau visos kelionės Kroatijoje metu mes naudojomės tik privataus sektoriaus siūlomu būstu. Rasti tokią nakvynę visai nesudėtinga – jei tik yra nuomojami kambariai, prie namo pastatytos lentelės su užrašais keliomis kalbomis: kroatiškai – sobe, vokiškai – Zimmer, itališkai – camare, angliškai – rooms. Jei yra laisvų kambarių, tai būsto savininkas pasikvies į vidų, aprodys kambarius ir beliks susitarti dėl kainos. Mes visos kelionės metu už du kambarius su dušu mokėjome po 50€, išskyrus nakvynę Cavtate (šalia Dubrovniko), kur išsinuomojome dviejų kambarių apartamentus su kondicionieriumi, virtuve ir baseinu už 90€.

 

4 diena. Liepos 18

Plitvicos ežerų parkas – Zadaras – Dubrovnikas – Zelenika (Juodkalnija), 580 km.

Žemėlapis

Tekstas

 

5 diena. Liepos 19

Zelenika – Budva – Podgorica – Ostrogo vienuoynas – Budva - Cavtat, 470 km.

Žemėlapis

 

6 diena.  Liepos 20

Cavtat – Makarska – Splitas - Trogiras, 300 km,

Žemėlapis

Tekstas

 

7 diena.  Liepos 21

Trogiras – Šibenikas – Rijeka - Postojna, 400 km,

Žemėlapis

Tekstas

 

8 diena.  Liepos 22

Postojna – Pula - Rovinja, 200 km,

Žemėlapis

Tekstas

 

9 diena.  Liepos 23

Rovinja - Ptuj, 330 km

Žemėlapis

 

10 diena.  Liepos 24

Ptuj – Viena - Krokuva, 770 km

Žemėlapis

 

11 diena.  Liepos 25

Krokuva - Kaunas, 700 km,

Tekstas 

 

 

Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija
Plitvicos nacionalinis parkas, Kroatija

www.sistemika.lt inoxa.lt