2012 Europa

Automobilis Seat Altea, 2.0 TDI, DSG automatas. Kelionės metu nuvažiuota ~4500 km. Vidutinės kuro sąnaudos - 5,8 l/100 km. Ekipažas - 3 suaugę.

 

Šioje kelionėje išbandome ir naująją NAVISAT-8250 navigaciją su 5" įstrižainės ekranu. Senoji MIO be priekaištų tarnavo daugiau kaip penkerius metus bet jos jau buvo nebeįmanoma atnaujinti. Naujojoje GPS navigacijoje yra instaliuota TomTom (visa Europa), Garmin (Lietuvos Topo) ir  iGO (visa Europa).

Pirmas minusas šiai navigacijai, lyginant su senąja MIO - tai blizgantis ekranas. Esant labai saulėtai dienai sunkoka įžiūrėti.

Antras minusas - tai maži ekrano fiksavimo kaišteliai, todėl važiuojant sunkoka pataikyti įstatyti į laikiklį prie stiklo. MIO atrodo, kad pats susirasdavo fiksatorius. Pats tvirtinimas pakankamai tvirtas ir prie stiklo laikosi gerai.

Veikiančios navigacijos korpusas gana stipriai kaista, todėl buvo abejonių ar užkaitinus Saulei į juodą nugarėlę, neperdegs kokia mikruškė, tačiau viskas buvo gerai.

Bendri nustatymai (Settings) aiškūs ir logiškai išdėstyti.

Yra daugybė papildomų  funkcijų tokių kaip žaidimai, vaizdo grotuvas, atvaizdai, drabužių dydžių lentelės ir t.t. kurios kažin ar reikalingos kelyje.  Na nebent vienetų konvertavimas ir skaičiuotuvas.

 

TomTom testavimą skaityti 1-os dienos aprašyme (kelionė per Lenkiją), iGo -  2-os dienos aprašyme, o Garmin - 8-os dienos aprašyme.

 

1 diena Rugpjūčio 7

Kaunas - Szczecin, 800 km, 5.30 - 19.30

Žėmėlapis

Nuobodi 14-os valandų kelionė per šiaurės Lenkiją su dviem sustojimais pavalgyti ir apsipirkti Carrefour prekybos centre Bydgoszcz.

 

Navigacijų testavimą pradedame nuo TomTom su LeBroniaus įgarsinimu. Yra galimybė pasirinkti vieną iš dviejų LeBroniaus įgarsinimų. Gal viskas ir neblogai, bet norėtųsi didesnės įvairovės tų jo juokelių.  

 

TomTom privalumai:

1) valdymas aiškus, lengvai suprantamas, ekranas pakankamai jautrus prisilietimui, laukeliai dideli, tad galima apseiti ir be valdymo pagaliuko (stylus);

2) navigacija veikia tiksliai ir greitai, kelio ženklai daugeliu atveju atitinka tikrovėje esančius;

3) nurodymai kaip išvažiuoti iš žiedo ir įvažiuoti į posūkius pakankamai aiškūs;

4) nurodymai, kurią važiavimo  juostą pasirinkti greitkelyje, vidutiniškai aiškūs;

5) TomTom naudojami TeleAtlas žemėlapiai matyt yra dažnai atnaujinami, nes kai Prancuzijoje Freyming-Merlebach miestelyje mums reikėjo susirasti  Rue de Metz gatvės 43 numerį, tai  IGO turėjo tik iki 25, o TomTom iki 41 numerio imtinai;

6) yra galimybė vykti į objektą pagal koordinates;

7)  labai platus ir nesudėtingas filtrų pasirinkimas: prekybos centrai, degalinės, lankytinos vietos, viešbučiai ir t.t.

 

TomTom trūkumai:  

1) per mažas greičio rodymo kuriuo važiuoji ir kuriuo galima važiuoti laukelis;

2) viršijus leistiną greitį įkyriai supypsi, o galėtų LeBronius pranešti balsu;

3) neperspėja apie radarus. Šią opciją berods galima parsisiųsti papildomai iš interneto;

4) nėra laukelio rodančio aukščio altitudę (aktualu važiuojant per kalnus).

 

 

2 diena Rugpjūčio 8

Szczecin - Bremen, 470 km, 7.00 - 14.00

Žemėlapis

Kelionė per šiaurės Vokietiją.

Kad nereiktų daryti lanko ir važiuoti per Berlyną, trumpiname maršrutą ir važiuojame per Wittstock. Taigi pirmąjį trečdalį kelio važiuojame ne autobanais, o paprastais keliais, tuo pačiu turime galimybę palyginti Lietuvą, Lenkiją ir Vokietiją. Ir nors tai buvusi Rytų Vokietija, bet vokiška tvarka iš karto pasijaučia. Žolė nušienauta, namukai tvarkingi, vairavimo kultūra aukšta. Jei miestelyje stovi greičio apribojimo kelio ženklas 40 km/h, tai visi ir važiuoja max 50 km/h., tas pats ir užmiestyje kur leidžiamas greitis - 100 km/h. jei viršija, tai ne daugiau 10 km/h.  Kadangi mes stengėmės tvarkingai laikytis greičio apribojimų, tai per tas beveik 3 valandas važiavimo ne autobanais, nei mus kas nors aplenkė, nei mes ką nors aplenkėme. Kelio ženklai išdėstyti logiškai: jei matomumas geras, užmiestyje leidžiamas greitis - iki 100 km/h, miesteliuose ir kaimuose nuo 40 iki 70 km/h. Keliai daugeliu atveju gal šiek tiek siauresni nei pas mus bet labai lygūs ir visur sužymėti  linijomis. Niekur Vakarų Europoje neteko matyti žvyruotų kelkraščių, visur pievutė, todėl ten ir keliai žymiai švaresni nei pas mus, ir mašinos švaresnės.. Įdomu kada Lietuvos kelininkai supras, kad kekraščių žvyravimas yra sovietinė atgyvena? Kas nustebino, tai daugybė radarų miesteliuose ar pavojingesnėse sankryžose. Ir niekur jokių įspėjamųjų ženklų, kad bus radaras! Apie juos tik nuolat pranešinėjo iGO navigacija. O dabar apie pačią navigaciją.

 

iGO privalumai:

1) valdymas kaip ir TomTom: aiškus, lengvai suprantamas, ekranas pakankamai jautrus prisilietimui, laukeliai dideli;

2) navigacija veikia tiksliai ir greitai, kelio ženklai daugeliu atveju atitinka tikrovėje esančius,

3) ekrane pateikiama informacija išdėstyta puikiai;

4) nurodymai, kaip išvažiuoti iš žiedo ir įvažiuoti į posūkius, labai aiškūs;

5) nurodymai, kurią važiavimo  juostą pasirinkti greitkelyje, labai aiškūs;

6) galima pasirinkti aukščio altitudės rodymo opciją;

6) perspėja apie kelyje esančius radarus ir rodo iki radaro likusį atstumą;

7) pats labai tiksliai (tada kada reikia) persijungia iš dienos į nakties režimą ir atvirkščiai;

8) Kertant valstybių sienas visada pasiūlo peržvelgti šalies į kurią vyksti info. Šią opciją galima susirasti ir per meniu. Pati informacija nėra tiksli, nes pvz. nerodo kokiose valstybėse būtina pirkti vinjetes.

 

iGO trūkumai:  

1) nėra galimybės vykti į objektą pagal koordinates;

2) nėra (arba neradome) kaip išfiltruoti kelyje esančius prekybos centrus, degalines, lankytinas vietas ir t.t.;

 

 

3 diena Rugpjūčio 9

Bremen - Koblenz, 420 km, 6.00 - 11.00

Žemėlapis

 

Koblenz - Trier (Mozelio kelias) - Grevenmacher - Freyming-Merlebach, 250 km, 12.00 - 19.00

Žemėlapis

 

Keliamės anksti, nes būtent šiandien, nuo Mozelio slėnio, prasideda mūsų pažintinė kelionė.

 

Mašrutas Bremen - Koblenz įveikiamas autobanais, tad ir rašyti apie jį nėra ką. Koblence užsukame tik į turistų informacinį centrą nusipirkti Mozelio upės slėnio ir pačio Koblenco žemėlapių (3 € ir 0,70 €). Čia mums dar paaiškina kur kuria upės puse važiuoti, kad matytume pačias vaizdingiausias vietas. Tačiau pačio Koblenco nusprendžiame nežiūrėti ir važiuojame tiesiai link Mozelio kelio.

 

Romantiškasis Mozelio slėnis

Per Vokietiją, Prancūziją ir Liuksemburgą vingiuojanti Mozelio upė garsėja ne tik vaizdingomis pakrantėmis, bet ir puikiu vynu. Abipus upės įsikūrę nedideli vyndarių kaimeliai, jaukios tavernos ir plačiai nusidriekę vynuogynai – tipiškas šio seniausio Vokietijos vynininkystės regiono kraštovaizdis. Mozelio vyno kelias tęsiasi paupiu apie 250 km. Šalia vingiuoja ir dviračių takas. Ties Mozelio vingiais įsikūrę apie 5000 vynuogynų – kiekvienas savotiškas ir savaip įdomus. Net nedideli kaimeliai kasmet rengia tradicines vyno šventes. Ir nors vyno rūsių lankymas ir vietinių vynų degustacija yra neatsiejama kelionės po Mozelio slėnį dalis, mes vynų degustacijai esame numatę Prancūzijos Alzaso regioną. Šios dienos planas - pasigrožėti vaizdingais slėniais ir aplankyti 2 - 3 pilis.

 

Pirmoji stabtelėjimo vieta - Turanto pilis (Burg Thurant) 50° 14′ 54″ N, 7° 27′ 10″ O , iškilusi XII a. pabaigoje virš Alkeno miestelio. Masyvias pilies sienas puošia du apvalūs bokštai, pavadinti Tryro ir Kelno miestų vardais.  Na ir žinoma nuostabūs apylinkių vaizdai.

Antroji sustojimo vieta  -  gražiausia bei labiausiai turistų lankoma Mozelio slėnio Elco (Elz) pilis 50° 12′ 18″ N, 7° 20′ 12″ O, netoli Wierschem. Norėdami ją pamatyti, dar turime apie kilometrą keliauti miško takeliu, pakilti į kalvą. Štai tuomet prieš akis visu grožiu atsiveria XII a pastatyta ir iki šių dienų savo autentiškumą išlaikiusi pilis. Perkam bilietus (suaugusiam - 8 €, studentui - 5 €) ir leidžiamės į ekskursiją po pilį. Joje įrengta įdomi ekspozicija: prabangūs kambariai, baldų, paveikslų bei kitų vertybių kolekcijos.

Dėl palyginti švelnaus ir žemdirbystei palankaus klimato regionas buvo apgyvendintas nuo neatmenamų laikų, tad ir šiandien čia galima išvysti romėnų, keltų kultūros ir architektūros paminklų – tvirtovių, šventyklų ir kt.

 

Tęsiame kelionę Mozelio slėniu. Netoli Bremo pravažiuojame Calmont vynuogyną, kuris laikomas stačiausiu Europoje. Čia vynuogės noksta 55 laipsnių šlaite. Palyginti stačiuose šlaituose įsikūrusius vynuogynus prižiūrėti sunkoka, tačiau vietiniai vyndariai vynuogių auginimo tradicijas laiko kone garbės reikalu.

 

Likus iki Tryro apie 50 km jau vakarėja, tad sukame į autobaną ir važiuojame į Grevenmacherį Liuksemburge užsipilti pigesnio kuro (1,30€/l). Nuo čia iki nakvynės vietos Freyming-Merlebache Prancūzijoje dar apie 100 km, o tai truputį daugiau, nei valanda kelio.

 

Nakvynė viešbutyje PremiereClasse, Freyming-Merlebach, 43 RUE DE METZ. Trivietį kambarį (29.00 € ) rezervavome dar Lietuvoje, prieš išvykstant į kelionę).

 

 

4 diena Freyming-Merlebach - Strasbourg 110 km, 7.00 - 9.00 (ne greitkeliais)

Žemėlapis

Po pusryčių, ankstyvą rytą, vykstame į Alzaso sostinę Strasbūrą. Atstumas nedidelis, skubėti nėra kur, tad važiuojame ne greikeliu ir galime grožėtis vaizdingu Alzaso kraštovaizdžiu.

 

Įvažiavus į Strasbūrą, išankstinė nuomonė apie jį visiškai pasikeičia - tai labai gražus ir nuostabios architektūros miestas.

 

Automobilį pastatome pačiame centre esančiame požeminiame parkinge  (parking Gutenberg 1,70€/val.), žemėlapis ir einame į turizmo informacinį centrą (Offfice de Tourisme de Strasbourg,17 Place de la Cathédrale) susirinkti informacijos.

 

Pasivaikščiojimas po tvarkingą ir jaukų senamiestį, pilną mažučių kavinukių, iš kurių sklinda prancūziškų bandelių aromatas. Strasbūro Dievo Motinos katedra - vienas įspūdingiausių Europoje gotikos pavyzdžių. XI amžiuje pradėtos katedros statybos buvo pabaigtos tik po dviejų su pusę amžių. Šv. Tomo bažnyčia, Rohano rūmai, "Mažoji Prancūzija" (Petite France) - Strasbūro senamiesčio dalis, kurią kerta į penkias atšakas dar viduramžiais dirbtinai padalinta Ilio upė. Kanalai apsupa miesto centre esantį senamiestį, kuris žavi savo gerai išsaugota architektūra.

 

Strasbourg - Obernai - Mont Sainte Odile Abbey - Château du Haut-Koenigsbourg - Mulhouse, 170 km, 12.00 - 19.00

Žemėlapis

 

Pasivaikščioję jaukiomis senamiesčio gatvelėmis, vykstame į vieną labiausiai lankomų vietų Elzase - Šv. Odilės kalną ir ten įsikūrusį moterų vienuolyną. Elzasas dar vadinamas baltojo vyno sostine. Šiame regione gausiai dera baltųjų vynuogių rūšys ir gaminamas baltųjų vynų karalius - rislingas. Nepaprasto grožio vyndarių kaimeliai Vogėzų kalnų priekalnėse sudaro vyno keliu vadinamą grandinę. Nuo vienuolyno sienų atsiveria nepakartojama Elzaso krašto panorama. Šis kraštas garsėja ir šventąja Odile. Ji  globoja akluosius. Yra daugybė pasakojimų apie Odilės stebuklus ir akliems žmonėms grąžintą regėjimą. Popiežius Pijus VII 1807 metais Odilę paskelbė šventąja ir Elzaso globėja.

 

Grįždami sustojame vaizdingame Obernė miestelyje, pasivaikštote senamiestyje: neogotikinė Šv. Petro ir Povilo bažnyčia, žavinga miesto rotušė, Šv. Odilės fontanas, viduramžius menanti turgaus aikštė. Čia šiendien vakare vyks vyno šventė.

 

Deja laukti iki vakaro negalime ir vykstame į Konigsburgo pilį. Aplankome pilies menes, rūsį, virtuvę, pasigėrime apylinkių panorama nuo dižiojo bastiono. Nusileidę nuo kalno užsukame į vyndarių kaimelyje Saint-Hippolyte,  route du Vin 6, esančią vyninę Huber & Bleger. Mus priima pats šeimininkas. Tai yra dviejų šeimų, kelių kartų puoselėjamos vynininkystės tradicijos.  Vynuogių derlius skinamos tik rankomis, o spaudžiamos  pneumatiniu presu, todėl spaudimas yra minkštas ir taip išsaugoma aukšta sulčių kokybė. Per metus pagaminama apie 250.000 butelių aukštos kokybės vyno, iš kurių tik maža dalis pakliūna į vietinius prekybos centru, o didžioji dalis nuperkama tiesiai iš namų.  Visas vynuogių auginimo procesas labai trumpai, bet vaizdingai aprašytas Huber & Bleger tinklalapyje. Čia rasite ir gaminamų vynų rūšis, ir kainas. Testuojame šešių rūšių vynus, o labiausiai patikusius 4 rūšių, nusiperkame.

 

Kelionė į nakvynės vietą Mulhause. Nakvynė viešbutyje: Hotel Première Classe MULHOUSE SUD - Morschwiller (29.00 €):

1A RUE DE LA SOURCE
68790 Morschwiller-le-Bas

 

5 diena. Mulhouse - Freiburg - Füssen - Ausburg - Niurnberg, 600 km, 6.30 - 18.30

Žemėlapis

 

Šiandien vykstame į Fiuseną, kur apžiūrėsime dvi pilis: Hohenšvangau ir Noišvanšteino. Miestelis randasi Alpių pakraštyje, vos 5 km nuo Austrijos sienos.  Fiusenas įsikūręs daugiau nei 800 m aukštyje virš jūros lygio ir yra aukščiausiai įsikūręs miestas Bavarijoje.

 

Važiuojame per vaizdingąsias Bavarijos Alpes, pro kalnų kaimelius vingiuojantis Alpių kelias (Deutsche Alpenstrasse) siūlo begales akiai malonių vaizdų. GPS rodo, kad kartais pakylame net į 920 m aukštį virš jūros lygio. Šio kelio, besiraizgančio Alpių slėniais apylinkėse – net 25 pilys ir vienuolynai, per 20 ežerų, be to, aplink Alpių kelią daug jaukių miestelių ir kaimelių.

 

Fiusene pagrindinė gatvė užsikimšusi nuo transporto. Atrodo, kad savaitgalį visas regionas suvažiavo pasižiūrėti pilių. Įsukame į šalutinę gatvelę ir pagal navigacijos žemėlapį prašokame visą, apie 5 km ilgio kamštį per kelias minutes. Matyt savaitgaliais toks turistų bumas čia įprasta, nes keliolika reguliuotojų mikliai nukreipinėja automobilius į kelių didelių parkavimo aikštelių laisvas vietas.

 

Pirmoji maršrute Hohenšvangau (Hohenschwangau), pastatyta XIX amžiuje ankstesnės XII amžiaus tvirtovės griuvėsių vietoje. Šioje pilyje Bavarijos karalius Liudvikas II praleido vaikystę. Ir nors pati pilis didelio įspūdžio nepaliko, bet buvo malonu pasivaikščioti ir pasigerėti kalnų panorama.

 

Nuo Hohenšvangau iki Noišvanšteino pilies 1,6 km kelio pėstute į kalną. Arba galima važiuoti su arklių tempiamu vežimu. Noišvanšteino pilis (Schloss Neuschwanstein), pelnytai laikoma viena gražiausių Vokietijos pilių, dažnai dar vadinama „pasakų pilimi“. Ji  buvo pastatyta Bavarijos karaliaus Liudviko II 1869 m. Deja, karalius šia idiliška bokšteliais išpuošta pilimi džiaugėsi tik 100 dienų – po to buvo pripažintas negalinčiu valdyti krašto ir ištremtas. Paradoksalu, bet Liudvikas II, Noišvanšteino pilį statė siekdamas pasislėpti nuo žmonių, ir turbūt niekada nesitikėjo, kad po 100 metų pilies slenksčius kasmet mins po 1,3 mln. lankytojų. Pilyje yra per 200 kambarių, jos menės išpuoštos piešiniais iš vokiečių mitų.

 

Vykstame į nakvynės vieta Niurnberge.

 

6 diena. Niurnberg - Karlovy Vary - Dresden, 380 km, 7.00 - 19.00

Žemėlapis

 

Papusryčiavę vykstame į Karlovy Vary kurortą. Tai didžiausias mineralinių šaltinių kurortinis miestas Čekijoje, apsuptas miškingų kalvų ir parkų. Nuo viduramžių miestas garsėja dvylika karštų mineralinių šaltinių, apsuptų kolonadomis, naudojamų gydymui. 13-asis šaltinis Karlovy Varuose – specifinė trauktinė Becherufka, kurios žinoma irgi nusiperkame pačiame Becherufkos muziejuje. Nuo XVI a. didikų lankoma vieta, o XIX – XX a. garsi mokslininkų ir menininkų atostogų vieta. Paties karščiausio šaltinio - Geizerio - vanduo naudojamas ne vien gėrimui, bet ir vonių procedūroms. Pasinaudojame galimybę išsimaudyti atvirame terminiame baseine, kurio vandens temperatųra 27 ° C, paragaujame karštųjų versmių vandens, pasivaikštome pėsčiųjų takeliais, vinguriuojančiais aplinkinėmis kalvomis. Funikulieriumi pasikeliame į 556 m aukščio kalvą pasigėrėti apylinkių panorama. 

 

Nakvynė Drezdene "Azimut" viešbutyje (64.00 € trivietis kambarys).

 

7 diena. Dresden - Pravcicka Brana (Čekijos Šveicarija) - Wroclaw, 330 km, 8.00 - 18.00

Žemėlapis

 

Vykstame į Šiaurės vakarinėje Čekijos dalyje įkurtą nacionalinį parką, ne veltui pavadintą Čekijos Šveicarijos (České Švýcarsko) vardu. Šis regionas, garsėjantis žavinga gamta, nuostabiais žaliais miškais, giliais Elbės upės slėniais, reljefo formomis ir apimantis gražiausią Elbės smiltainio uolynų dalį iš tiesų primena kalnuotąją Šveicariją.

 

Vykstantiems į Čekijos Šveicariją reiktų žinoti, kad automobiliu reikia atvykti iki Hrensko (mokama stovėjimo aikštelė už restorano "Klepač"), arba važiuoti iki Mezni Louka (šalia viešbučio Mezni Louka). Tai yra du pradiniai, ekskursijos į Pravcicka Braną, taškai. Visur kitur automobilių parkavimas draudžiamas ir galioja berods 5000 kronų bauda.

 

Mes į Hrensko atvykstame šiek tiek prieš devynias, tad tenka palaukti kelias minutes kol atsidarys turistų informacinis centras. Deja jame neturi net normalaus žemėlapio ir šneka tik vokiškai ir čekiškai.  Važiuojame nurodytu keliuku tolyn nuo Elbės ir skaitome užrašus ant namų. Mums pavyksta pamatyti tą "Klepač" restoraną, o už kelių šimtų metrų yra ir parkavimo aikštelė. Bilietas dienai kainuoja 5€, o kasininkė vėl nešneka nei angliškai, nei rusiškai. Esame tik kokie penkti ar šešti atvažiavę turistai, bet aikštelė sparčiai pildosi.  Einame į norodytą pusę, bet už kokio puskilometrio, kryžkelėje prie informacinės lentos sustojame ir vėl bandome atspėti kur mums eiti. Gerai, kad iš paskos ėjo čekė su grupe, kuri angliškai paaiškino, kad reikia stebėti ant medžių užpieštą raudoną-baltą juostelę. dabar jau tapo viskas aišku, be to pasivijome anksčiau atvykusius turistus. Čia ir prasidėjo apie 2 km ilgio maršrutas miško takeliais į kalnus. Gerai, kad buvo rytas ir oro temperatūra tik apie 15° C, tad ėjimas nevargino. Eidami sutikome ir labai garbaus amžiaus žmonių ir mažų vaikų, daug vokiečių,  buvo anglų,  rusų.

 

Užkopus į Pravcicka Braną, pirmiausiai nuėjome pavalgyti į ten esantį restoraną. Guliašo porcija kainavo 4 Eur. Na o paskui pasivaikščiojimas uolų viršūnėmis nuo kurių atsiveria nuostabūs vaizdai.

 

Žemyn leidomės jau gerokai įpusėjus dienai. Temperatūra jau buvo pakilusi gerokai per 20° C, tad džiaugiamės, kad kopėme ryte, kai dar buvo ganėtinai vėsu. Turistų srautas, kopiančių į viršų vis dar buvo pakankamai didelis.  Mašinų stovėjimo aikštelėje laisvų vietų irgi nebuvo, o mūsų vietą iš karto užpildė.

 

Kelionė į nakvynės vietą Wroclave. Nakvynė Ibis viešbutyje.

 

8 diena. Wroclaw - Kaunas, 750 km, 6.00 - 19.00

 

Kelionė namo per Lenkiją.

 

Kirtę Lenkijos - Lietuvos sieną įsijungiame išbandyti Garmin  - Lietuvos Topo navigaciją. Deja, lyginant su TomTom ar su iGO, Garmin pasirodė labai prastai. Kadangi kažkur tarp sėdynių užkrito valdymo pagaliukas, teko ekraną maigyti pirštais. Garmin laukeliai siauri ir pataikyti sunku. Pateikiama informacija labai skurdi: rodo tik važiavimo greitį ir dar kažkokį parametrą. Balso įrašas tragiškas - linksniai nesuderinti, greičio apribojimų nerodo. Manau, kad šią navigaciją įsijungsiu tik tada, kai kitos dvi neras reikiamo adreso.

 

Apibendrinant TomTom ir iGO navigacijas, pirmenybę atiduočiau iGO, bet šiaip kelionėje labai pravartu turėti abi.

 

Mozelio upės slėnio gyvenvietės
Turanto pilis
Elco pilis
Elco pilis
Elco pilis
Elco pilis
Strasbūras
Dievo Motinos katedra Strasbūre
Dievo Motinos katedra Strasbūre
Dievo Motinos katedra Strasbūre
Mažoji Prancūzija, Strasbūras
Mažoji Prancūzija, Strasbūras
Mažoji Prancūzija, Strasbūras
Strasbūro senamiestis
Šv. Odilės moterų vienuolynas
Šv. Odilės moterų vienuolynas
Nuo šv. Odilės kalno
Obernė
Obernė
Obernė
Obernė
Obernė
Konigsburgo pilis
Hohenšvangau pilis
Panorama nuo Hohenšvangau pilies
Panorama nuo Hohenšvangau pilies
Panorama nuo Hohenšvangau pilies
Noišvanšteino pilis
Noišvanšteino pilis
Hohenšvangau pilis
Noišvanšteino pilis
Noišvanšteino pilis
Noišvanšteino pilis
Noišvanšteino pilis
Noišvanšteino pilis
Karlovy Vary
Karlovy Vary
Karlovy Vary Kolonada
Karlovy Vary
Karlovy Vary
Karlovy Vary panorama
Karlovy Vary panorama
Dresdenas
Dresdenas
Dresdenas
Dresdenas
Dresdenas
Dresdenas
Dresdenas
Dresdenas
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną
Pravcicka Braną

www.sistemika.lt inoxa.lt